Brand Manager

A Brand Manager is responsible for providing the overall brand marketing and new product development activities for “Belif” and ensuring that our cosmetic company’s brand counts receives an excellent first impression and is well marketed and recognized. A Brand Manager will work very closely with a Marketing Manager and a Director and also responsible for developing and managing the marketing budget.

Major Responsibility

• Responsible for P&L and budgets.
• Carry out extensive research and keep the brand up to date
• Develop brand specific marketing calendar and monitor market trends.
• Conceptualize, plan and ensure timely implementation of launches, promotions and brand specific animations, consumer events.
• Develop and provide marketing collaterals (i.e. POS displays etc).
• Devise customer recruitment plans for a brand – eg. Workshops, promotional activities, etc.
• Conduct weekly marketing performance reports
• Devise customer retention programs and CRM brand-specific activities to drive brand sales.
• Accountability and tracking for the brands’ Advertising & Promotional Expenditure.
• Develop strong and good working relationship with the media journalists
• Provide leadership, guidance and direction for team members towards building and strengthening internal department structure.
• Work closely with Principals, Trade Marketing, Sales and etc.


Specifications
• Female or Male, age over 28 years old
• Thai nationality
• A degree in Business Studies or Marketing or a professional marketing qualification
plus extensive business experience with a good background in cosmetics and beauty products
• Marketing or Sales experience in beauty industry will be an added advantage
• Strong presentation and communication skills
• Marketing type, initiative, dynamic, highly committed and result-oriented
• Pleasant and Mature personality, well organized and hard-working style
• Good at problem solving, quick to respond and able to work outside when needs
• Excellent, proven interpersonal, verbal and written communications skills
• Excellent computer literacy in MS-Office (Word, Excel, Power Point)
• Have good analytical skills
• Be able to work well with a wide range of people from different parts of the business
• Be a team leader,
• Be energetic and passionate about their product specialty


รับผิดชอบเกี่ยวกับกิจกรรมทางการตลาดโดยภาพรวม พัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ๆ ของ Belif รวมไปถึงการสร้างความมั่นใจ
และความประทับใจครั้งแรกให้กับบริษัท และเป็นที่ยอมรับในตลาดของเครื่องสำอาง อีกทั้งยังต้องทำงานร่วมกันกับ
ผู้จัดการการตลาด ผู้บริหารระดับสูง ในการรับผิดชอบการพัฒนาและการจัดการงบประมาณทางการตลาดอย่างใกล้ชิด

หน้าที่รับผิดชอบ
• รับผิดชอบ P & L และงบประมาณ
• ทำการวิจัยและพัฒนาแบรนด์ให้เข้ากับยุคสมัย
• พัฒนาแบรนด์โดยเฉพาะอย่างยิ่งการวางแผนงานตามปฏิทินทางการตลาดและติดตามแนวโน้มทางการตลาด
• สร้างแนวคิด การวางแผนเพื่อให้ดำเนินการทันเวลาในการเปิดตัวสินค้า การจัดทำโปรโมชั่นและการจัดทำแอนนิเมชั่นแบรนด์และงานอีเวนท์ของผู้บริโภค
• พัฒนาและให้หลักประกันด้านการตลาด (เช่น POS ฯลฯ )
• ออกแบบการจัดหาลูกค้าสำหรับ เช่น การทำ workshop กิจกรรมส่งเสริมการขาย ฯลฯ
• จัดทำรายงานทางการตลาดรายสัปดาห์
• ออกแบบโปรแกรมการรักษาลูกค้า และกิจกรรม CRM เพื่อผลักดันยอดขายของผลิตภัณฑ์
• รับผิดชอบและติดตาม การโฆษณาสินค้าและรายจ่ายในการส่งเสริมการขาย
• พัฒนาความเข้มแข็งและความสัมพันธ์ที่ดีในการทำงานร่วมกับนักข่าว
• เป็นผู้นำ ให้คำแนะนำและทิศทางในการเสริมสร้างความแข็งแกร่งให้กับสมาชิกในทีม ตามโครงสร้างบริษัท
• ทำงานร่วมกับผู้บริหาร การตลาดและฝ่ายขายอย่างใกล้ชิด
คุณสมบัติของผู้สมัคร
• เพศหญิงหรือชายอายุตั้งแต่เกิน 28 ปีขึ้นไป
• สัญชาติไทย
• ปริญญาตรี สาขาบริหารธุรกิจหรือการตลาด หรือวุฒิบัตรความเชี่ยวชาญทางการตลาดมืออาชีพ
• มีประสบการณ์ทางด้านธุรกิจหรือด้านผลิตเครื่องสำอางและผลิตภัณฑ์ความงาม
• มีประสบการณ์ทางการตลาดหรือการขายในอุตสาหกรรมความงาม จะได้รับการพิจารณาเป็นพิเศษ
• มีทักษะในการนำเสนอทางการตลาดและทักษะในการสื่อสารที่ดี
• เป็นผู้มีความคิดริเริ่ม มีความมุ่งมั่นสูงและทำงานมีผลเชิงปฏิบัติการ
• บุคลิกภาพดี ดูเป็นผู้ใหญ่ มีการจัดการที่ดีและขยันทำงาน
• สามารถแก้ปัญหาได้ดี ตอบสนองรวดเร็วและสามารถที่จะทำงานนอกสถานที่ได้
• มีมนุษยสัมพันธ์ระหว่างบุคคลที่ดี และมีทักษะในการเขียนสื่อสารระหว่างบุคคล
• มีทักษะด้านคอมพิวเตอร์ สามารถใช้ MS-Office (Word, Excel, Power Point) ได้ดีเยี่ยม
• มีทักษะในการวิเคราะห์ที่ดี
• สามารถทำงานร่วมกับแผนกอื่นๆ ได้ดี
• มีภาวะความเป็นผู้นำ
• มีความกระตือรือร้นและมีความชอบเกี่ยวกับเครื่องสำอางเป็นพิเศษ


BA / Key counter
พนักงานขายเครื่องสำอางประจำห้าง

• เพศชายหรือหญิง อายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไป
• สัญชาติไทย
• วุฒิการศึกษาระดับ ม.6 ขึ้นไป
• บุคลิกภาพและผิวพรรณดี มีมนุษยสัมพันธ์ที่ดี
• รักงานบริการและการขาย
• สามารถทำงานเป็นทีมได้ มีความรับผิดชอบสูง มีความคิดสร้างสรรค์
• มีความสนใจด้านความงาม
• หากมีประสบการณ์ทำงานด้านเครื่องสำอางและความงามจะพิจารณาเป็นพิเศษ

**Interested candidates are invited to apply in person or send application, full resume to address below:
MW International co,.Ltd
33 soi Ramkhamheang 24, Yak 24, Huamark Bangkok Thailand 10240
TEL: (66) 0-2719-1270 - 3
Fax: (66) 0-2314-6418 # 110
E-mail: hr@mwinternational.co.th
Office open: Monday – Friday 09.00 am – 06.00 pm

สนใจสมัครด้วยตัวเองหรือส่งเอกสารมาที่:
บริษัท เอ็มดับบลิว อินเตอร์เนชั่นแนล จำกัด
เลขที่ 33 ซ.รามคำแหง 24 แยก 24 แขวงหัวหมาก
เขตบางกะปิ กรุงเทพมหานคร 10240
หรือส่งประวัติพร้อมรูปถ่ายทาง E- mail: hr@mwinternational.co.th
ติดต่อสอบถามเพิ่มเติมที่ โทร. (66) 0-27191270 - 3
เปิดทำการทุกวันจันทร์ – ศุกร์ เวลา 09.00 – 18.00 น.


Copyright © 2013 MW International co,.Ltd. All Rights Reserved.Powered by ThaiWeb.